Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Vajon milyen kihatásai lesznek az e-útdíjnak?
  2013-06-28 20:07:34, péntek
 
  2013.06.28. 00:17
Vajon milyen kihatásai lesznek az e-útdíjnak?



Másképp fogalmazva, lesz-e kamionos blokád? És nemzetközi botrány?

Véghajrába kezdett az e-útdíj bevezetése - amúgy magyar módra, az utolsó pillanatban. De vajon miért is lenne gond az, ha csak egy pár nap van a regisztrációra vagy épp a fedélzeti eszköz beszerzésére? Aki ügyes, megoldja, a többi meg elmegy egy-két hét szabira, úgyis nyár van.

Az érdekképviseletek eközben megpróbálják jobb belátásra téríteni a kormányt, hogy legyen legalább egy egy hónapos tesztidő - azonban egyelőre úgy tűnik, a határidő kőbe van vésve, július elsején akkor is indul a rendszer, ha fene fenét eszik. Illetve egy valaki dönthetne egy hónapos halasztásról, személyesen Orbán Viktor, de az NFM szerint nem várható az eredeti szándék megmásítása a szombati kormányülésen. Igaz, a februári kormányhatározat még számolt tesztüzemmel június 5. kezdettel, de az akadozó végrehajtás eredményeképpen erre már nem maradt idő.

"A három szervezet 19 állomásos Road Showjának tapasztalatai, a HU-GO.HU rendszer egyes elemeinek hibái, megtévesztő, pontatlan útvonaljavaslatai és a kapcsolódó hamis díjkalkulációk, a ténylegesen használt úthoz képest többszörös úthasználat büntetés terhe melletti megfizetési előírása, a bevallási közreműködök auditálásának hiánya, a fedélzeti egységek határnapra történő beszerezhetőségének valószínűtlensége, a KKV szektorba tartozók likviditáshiányát pótló hitel beszerezhetősége a tervezett indulásig megvalósíthatatlan, a rendszer felhasználóinak (fuvarozók, szállítók) Kormányrendeletben biztosított próbaidejének hiánya, és még számtalan jogszabályi, technikai, pénzügyi és információ átadási probléma okán kérjük a bevezetés halasztását!

A fenti okok miatt a FUVOSZ már korábban kérte Orbán Viktor miniszterelnököt, hogy halasztassa el a az ED rendszer indítását, és csak próba üzemmód legyen legalább 25 napig. Az utolsó pillanatig bízunk a Kormány halasztást hozó döntésébe, melyre még a június 29-ei kormányülésen sor kerülhet." (FUVOSZ, az MKFE és a NiT Hungary közös levele)

A Közúti Közlekedési Szolgáltatók Alágazati Párbeszéd Bizottsága (KKSZAPB) írt levelet Lázár Jánosnak is az útdíj halasztásának ügyében - kérdés, vajon nagyobb sikerrel járnak-e, mint a trafikügyben protestálók.

autó autó hátán morgás joga.jpgÉs emiatt a csakazért is kormányzati magatartás miatt a fuvarozók hétfőtől már az új rendszer szerint fuvarozhatnak - és láss csodát, a beígért június 20. helyett már négy nappal később el is kezdhették a regisztrációt - ha pedig ezt nem teszik meg, csak viszonylati jeggyel tudnak majd közlekedni. És most az érdekvédelmi szervezetük, az MKFE javasolja, hogy a viszonylati jegyet választó belföldi fuvarozók ne legyenek büntethetők a telephelyüktől a viszonylati jegy vásárlási lehetőséget biztosító első helyszín felé megtett úton. A beszerzési ponton viszont az addig megtett útért is fizetniük kellene az érintetteknek. Hétfőtől a bírság egyébként 55-60 ezer forint, ha úgy kezdi meg a jármű az útját, hogy nem fizette meg a díjat,és ugyanennyibe fog kerülni az is, ha meghibásodik a fedélzeti eszköz. A bírság minden esetben fix, mértéke a kategóriától függ egyedül.

A hu-go.hu GYIK-ja mondjuk ezen a téren egy kicsit zavaros - emleget türelmi időt is alacsonyabb bírsággal, de ezzel párhuzamosan nagyobb összegeket is kilátásba helyez (magyarul két különböző táblázat van ugyanarra az időtartamra), szeptembertől pedig tovább növekednek a tételek, akár 165 ezer is lehet a büntetés.

Az igazi kihívás azonban az, ha valaki értelmezni tudja a hivatalos, hu-go.hu honlap információit - és tekintsünk el attól most, vajon mit kezdenek a magyar nyelvű információval a szlovákok vagy a törökök. Igaz, van német és angol nyelvű felület, de sokkal kevesebb információval, mint a magyar - például a GYIK csak magyarul érhető el, ahogy a vonatkozó jogszabályok is.

autó autó hátán 2 morgás joga.jpgA GYIK-tól sem lesz boldogabb, aki végigböngészi a 18 oldalas pdf-fájlt: igaz, megtudhatja, ha egyszer egyenlegére - kötelezően előre - bármennyit is feltöltött, azt ugyan sem átvezetni nem tudja más számlára, sem pedig visszaigényelni (számoljon pontosan előre, ezért járt matekórára, nem?). És egyes esetekben még áfás számlát sem kaphat a viszonylati jegyére. Aki pedig személyesen óhajt viszonylati jegyet vásárolni, az az optimista GYIK-író szerint 3-5 percet vesz igénybe útvonaltervezéssel és jegyváltással együtt, gyakorlatilag ez valószínűleg attól függ, vajon a bolgár vagy épp török kamionos mennyire tudja megértetni magát az ügyintézővel, illetve a számára felfoghatatlan bürokrácia miatti felháborodásában mennyi időt fog veszekedéssel tölteni. Retúrjegyet váltani nem lehet, az útvonaltervben egy helység csak egyszer szerepelhet, így senki se gondoljon olyan csalafintaságra, hogy útja során kétszer érinti ugyanazt a várost.

Ami pedig a legszebb - ha elromlik a kioszk, ahol viszonylati jegyet lehet venni, az bizony a fuvarozó felelőssége - keressen ráérő kollégát, az váltson neki valahol máshol jegyet vagy próbáljon okostelefonnal vagy egyéb módszerrel jegyhez jutni. Az elromlott készülék bejelentésével nem kell bíbelődnie, a GYIK szerint ezzel tisztában lesznek a központban.

A külföldiek helyzete sem valami rózsás - ugyan két nyelven már vannak információk, de az, hogy hol lehet angolul vagy németül regisztrálni, az nem derül ki az angol felületen (bár végül is kiderül, ha azt annak számítjuk, hogy a megadott link visszadobja őket a magyar nyelvű induló oldalra), ahogy útdíjkalkulátor sem található - egyelőre táblázat van a díjakkal, de még a fizetős útszakaszok sem nagyon derülnek ki. Lehet, hogy a Google fordítóra kell majd, hogy bízzák magukat? És akkor még nem is beszéltünk azok meglepijéről, akik már elindultak a bázisállomásukról és nem ismerik a legújabb magyar fejleményeket.


Kérdés, a nyári magyar kamionos-meglepi valójában mit fog okozni a határon - hol fognak majd parkolni a járművek, amíg megveszik a viszonylati jegyüket? És aki már regisztrált és van fedélzeti eszköze, hogyan fogja kikerülni azokat, akiknek még rá kell jönniük, mit és hogyan kell csinálni? Ha szerencséjük lesz, az időjárás kegyes lesz és nem 35 fokban fognak sorban állni az utakon. És az is kérdés, a nem kötelezően e-útdíjas járműveket hogyan fogja érinteni a torlódás. És innen már csak egy lépés az, hogy a sorbanállás spontán blokáddá alakuljon, nem csak magyar résztvevőkkel - és kiadós nemzetközi botránnyal.

"A fuvarozói érdekképviseleti szervek nem tudnak/nem akarnak szél ellen pisilni. Ráadásul az elnökségi tagok gyakran a legnagyobb fuvarozó cégek tulajdonosai, akiknek nem okoz problémát a megnövekedett költség. Sőt, mivel sok kis cég leáll ideiglenesen vagy végleg, most ezek munkáját is könnyen megszerezhetik, tehát kvázi érdekükben áll az útdíj bevezetése.
Véleményem szerint óriási fejetlenség lesz, ami a hatóságok malmára hajtja majd a vizet. Sajnálom a külföldi kollégákat akik az elégtelen tájékoztatás miatt nem megfelelően használják majd a rendszert és ezért valószínűleg komoly bírságot kapnak majd. Nekem az egész útdíj bevezetési stílus diktatórikusnak tűnik. Tisztán látszik, hogy valamilyen költségvetési lyukat kell betömni az ebből származó bevételekkel, ami nem tűr halasztást. Akkor is csinálni kell, ha a rendszer még nem volt tesztelve, lehet életképtelen. Az államnak az is jó, mert a bírságokból további extra bevételre tehet szert. Csak azt felejtették el, hogy az ellenőrzési és bírságbehajtási rendszert sem tesztelték még..." (egy fuvaros morgása)

Tehát még az sem kizárt, hogy az egész e-útdíj valójában a piac centralizálását szolgálja - a kishalak pusztuljanak, a nagyok pedig még nagyobbak legyenek. A külföldiek meg simán csak fizessenek, mint a katonatiszt, maximum legközelebb elkerülnek majd minket, a végső fogyasztók (a választók) pedig úgyis kénytelen kifizetni az árakba épülő plusz költséget.
autó autó hátán 3 morgás joga.jpgÉs mennyi lesz ez a plusz? Egyelőre elég szélsőségesek a számítások - van aki szerint 1 kg liszt esetén kb. 1 forint, de ez csak abban az esetben reális, ha a zacskós lisztet termő fától kell a terméket elvinni a közértig. Ha az egész termelési folyamatot nézzük, már nem ilyen rózsás a helyzet:

"Ennek az útdíj emelésnek olyan árfelhajtó hatása lehet, mintha 20%-al emelkedne az üzemanyag ára (tehát 400-ról 480 Ft-ra) Az alapanyagokat, a félkész és késztermékeket mind-mind szállítani kell feldolgozó üzemekbe, nagy és kiskerekbe, stb... Sok kicsi sokra megy. A gazdaság minden ágában, minden terméken érezni lehet majd a hatását. Nézzünk egy egyszerű láncolatot:

A vetőmag big-bag zsákban érkezik külföldről teherautón. A magyar üzemben kicsomagolják 25 kg-os zsákokba (a csomagoló anyagot is oda kell szállítani valahonnan), majd kiszállítják az Agroker raktáraiba. Onnan elviszi a földműves és elülteti (a traktorba az üzemanyagot, a gumiabroncsot stb... szintén szállítani kellett). Azután kell permetezni, aratni ( permetszer, üzemanyag, alkatrészek). A földekről a gabonát behordják a szárítóba/tárolóba. Tételezzük fel, hogy ebből nem liszt lesz, hanem takarmány. Eladják a tápkeverő üzemnek (szállítás). A megkevert tápot az üzem kihordja az állatnevelő telepekre tartálykocsival. A jószág amikor vágás érett elviszik a vágóhídra élőállat-szállítóval. A vágóhídról a feldolgozott húsokat szintén szállítják húsipari üzemekbe, ahonnan a felvágottakat és tőkehúsokat el kell juttatni az élelmiszer-forgalmazó láncok raktáraiba hűtőkocsival, és csak innen fognak majd a boltokba kerülni. Mire ide érünk a történetben 12-15 árumozgás történik. Mennyivel fog emelkedni a felvágottak ára??? Biztosan nem 1-2 Ft-al.

Lesz olyan termék - például általában az ömlesztett árú (gabona, sóder, cement) - amik esetében a szállító autók speciális kialakítása miatt nem tudnak oda-vissza rakottan közlekedni, hanem úgymond fele rakott-fele üres fuvarokat csinálnak. Ezeknek a termékeknek az árába az útdíj duplán épül majd be, mert az "üres" kilométerekre is fizetni kell, a régi "átalány díjas" rendszerrel ellentétben. És valószínűnek tartom azt is, hogy a fuvarozásban újra divatba jön a kiállási díj. Tehát nem csak a rakott kilométereket akarják majd a fuvarozók megfizettetni a megrendelővel, hanem a felrakóhelyig üresen megtett utat, vagy a lerakóhelytől a telephelyig üresen megtett utat is. Ez ugyan létezett már korábban is, és un. guruló kilométeres elszámolásnak hívják, de nem volt általánosan elterjedt." (egy fuvarozó morgása)

I present to you the Truck-Truck-Truck-CarÉs mivel soha jobb alkalom, bizony ellenőrizhetetlen, valójában milyen összeget próbálnak majd az árba beépíteni a piaci szereplők "megnövekedett útdíj" címszóval. Azok a termékek pedig, ahol tonnánként csak pár ezer forint hasznot lehet elérni, ezentúl valószínűleg sokkal kevesebbet lesznek mozgatva (vagy jelentősen emelkedik az áruk) - hiszen amennyiben egy rakományon eddig kb. 100 ezer Ft haszon volt, annak bizony akár a felét is elviheti ezentúl az útdíj.

"Nem az útdíjjal van a probléma, mert azt mindenhol fizetni kell bármerre megy az ember. A bevezetés körülményeivel és a megállapított díj mértékével van a probléma. Szerintem a magyar úthálózat és a hozzá kapcsolódó infrastruktúra egyszerűen nem éri el a kívánt színvonalat. Példaként említeném az 53-as, vagy a 31-es út minőségét, ami konkrétan gyalázatos. A sírás kerülget ha arra kell mennem, szétesik rajta az autó." (egy fuvarozó morgása)

Még szerencse, hogy az egész drasztikusan megemelt e-útdíj tarifának nincs hazánkat érintő versenyképességi kihatása. Legalábbis a rendelet-tervezethez csatolt egy nap alatt összedobott hatástanulmány szerint.

"Július 1-től él az útdíj az autópályákon, autóutakon és főutakon, a 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárműveknek kell fizetni. A Waberer's az ügyfeleinek kiküldött tájékoztatóban közölte, az útdíjfizetésből fakadó extraköltségeit áthárítja." (index.hu, 2013. 06.28, 11:57)


http://morgasjoga.blog.hu/2013/06/28/vajon_milyen_kihatasai_lesznek_az_e-utdijnak
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Címkék: versenyképességi, miniszterelnököt, kormányhatározat, érdekképviseleti, felháborodásában, beszerezhetősége, tartálykocsival, eredményeképpen, útdíjfizetésből, visszaigényelni, diktatórikusnak, csalafintaságra, bírságbehajtási, extraköltségeit, centralizálását, útdíjkalkulátor, felhasználóinak, regisztrációra, megszerezhetik, telephelyüktől, hatástanulmány, infrastruktúra, körülményeivel, felfoghatatlan, késztermékeket, útvonaltervben, okostelefonnal, bejelentésével, tájékoztatóban, díjkalkulációk, gyakorlatilag, jegyváltással, felvágottakat, veszekedéssel, megállapított, költségvetési, e-útdíj bevezetése, utolsó pillanatban, regisztrációra vagy, fedélzeti eszköz, érdekképviseletek eközben, határidő kőbe, valaki dönthetne, hónapos halasztásról, eredeti szándék, szombati kormányülésen, februári kormányhatározat, akadozó végrehajtás, három szervezet, kapcsolódó hamis, ténylegesen használt, bevallási közreműködök, Orbán Viktor, Road Showjának, Közúti Közlekedési Szolgáltatók Alágazati Párbeszéd Bizottsága, Lázár Jánosnak,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Föld napja április 22  Föld napja április 22  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Muratáj  Facebookon kaptam  A világnak égető szüksége van ...  Ma a legtöbb civilizált ember ...  Emlék  Bizonyos kulturális szint nélk...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Föld napja április 22  Facebookon kaptam  Az Európai Unió is foglalkozik...  A világnak égető szüksége van ...  Föld napja április 22  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Szép estét  Pocsai Piroska - NE SIESS!  802 esztendeje, 1222. április ...  Föld napja április 22  802 esztendeje, 1222. április ...  A világnak égető szüksége van ...  Föld napja április 22  Facebookon kaptam  A boldogság ült a világvégén  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Szép estét kedves látogatóimna...  Beney Zsuzsa - Balatoni elégia  Miért nem menti meg Jézus...  Facebookon kaptam  Beney Zsuzsa  Egyszerűen  Beney Zsuzsa - Tavasz  Az elfogadásnak...  Minden szülő a lényével nevel.  Facebookon kaptam  Volt egy...  Jó éjszakát  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Az elfogadásnak...  Kamarás Klára : Leszünk-e...?  Facebookon kaptam  Környezetvédelem  Vannak arcok  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Az elfogadásnak...  Föld napja április 22  Esti kép  Egyik kedvenc festőm Fernando ...  Kamarás Klára : Leszünk-e...?  Föld napja április 22  Paul David Tripp Április 25  Környezetvédelem  Palóc Grand Canyon  Facebookon kaptam Mírjam barát...  Facebookon kaptam  Bizonyos kulturális szint nélk...  Viharban csak az a fa marad ál...  Zilahy Lajos gondolata  Környezetvédelem  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Sokkal bölcsebb a természet,  Aki a sorsa útján jár, gyakran...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Pillangó  A Föld napja  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Mírjam barát...  Föld napja április 22  Facebookon kaptam  Egyik kedvenc festőm Fernando ...  Április 22. a Föld napja,  Esti kép  Az embernek a társa: hiányzik.  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Az embernek a társa: hiányzik.  Paul David Tripp Április 25  Mindenünk, amink van, amit sze...  Facebookon kaptam  Tehetségtelen gyerek nincs.  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Szép estét kedves látogatóimna...  Bizonyos kulturális szint nélk...  Facebookon kaptam  William Shakespeare idézet  Facebookon kaptam 
Bejegyzés Címkék
e-útdíj bevezetése, utolsó pillanatban, regisztrációra vagy, fedélzeti eszköz, érdekképviseletek eközben, határidő kőbe, valaki dönthetne, hónapos halasztásról, eredeti szándék, szombati kormányülésen, februári kormányhatározat, akadozó végrehajtás, három szervezet, kapcsolódó hamis, ténylegesen használt, bevallási közreműködök, fedélzeti egységek, tervezett indulásig, rendszer felhasználóinak, bevezetés halasztását, fenti okok, utolsó pillanatig, június 29-ei, útdíj halasztásának, trafikügyben protestálók, fuvarozók hétfőtől, beígért június, érdekvédelmi szervezetük, viszonylati jegyet, viszonylati jegy, beszerzési ponton, addig megtett, bírság egyébként, bírság minden, kategóriától függ, kicsit zavaros, igazi kihívás, magyar nyelvű, szlovákok vagy, vonatkozó jogszabályok, viszonylati jegyére, bolgár vagy, számára felfoghatatlan, helység csak, fuvarozó felelőssége, váltson neki, elromlott készülék, külföldiek helyzete, angol felületen, megadott link, fizetős útszakaszok, legújabb magyar, nyári magyar, viszonylati jegyüket, időjárás kegyes, sorbanállás spontán, fuvarozói érdekképviseleti, elnökségi tagok, legnagyobb fuvarozó, megnövekedett költség, útdíj bevezetése, hatóságok malmára, külföldi kollégákat, elégtelen tájékoztatás, egész útdíj, ebből származó, bírságokból további, fuvaros morgása, egész e-útdíj, piac centralizálását, kishalak pusztuljanak, nagyok pedig, végső fogyasztók, árakba épülő, esetben reális, zacskós lisztet, terméket elvinni, egész termelési, útdíj emelésnek, gazdaság minden, egyszerű láncolatot, vetőmag big-bag, magyar üzemben, csomagoló anyagot, gabonát behordják, tápkeverő üzemnek, megkevert tápot, üzem kihordja, állatnevelő telepekre, jószág amikor, feldolgozott húsokat, boltokba kerülni, történetben 12-15, szállító autók, útdíj duplán, fuvarozásban újra, rakott kilométereket, fuvarozók megfizettetni, felrakóhelyig üresen, telephelyig üresen, fuvarozó morgása, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 5712
  • e Hét: 19942
  • e Hónap: 31053
  • e Év: 184549
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.